zaterdag 4 mei 2013

Simpele nailart: all eyes on me


Soms heb je het gevoel dat alle ogen op jou zijn gericht. Het kan heel positief zijn (als je een presentatie o.i.d. geeft), maar het kan ook heel negatief voelen. En wat is het vervelend als iedereen je aanstaart... Vanaf nu kijken ze niet meer naar jou, maar naar jouw nailart! All eyes on me! Wil je weten hoe ik deze leuke nailart heb gemaakt? Kijk dan snel verder!

Vandaag ga ik dus een super simpele nailart maken, die toch heel leuk is en waar je eindeloos mee kan variëren! Ik draag dit nu al een tijdje op mijn nagels en ik heb al veel leuke complimentjes gekregen. In dit artikel ga ik jullie vertellen hoe ik deze nailart heb gemaakt.

De benodigdheden zijn:
  • Een basecoat
  • Een basiskleur nagellak (1)
  • Eventueel nog een basiskleur nagellak (2)
  • Witte nagellak
  • Zwarte nagellak (of eventueel zwarte rhinestones)
  • Een topcoat
  • Een klein kwastje/dottingtool of een satéprikker o.i.d.
 

Allereerst ga je je nagels lakken met een basecoat. Dit doe je om je nagels te beschermen, zodat de kleur van je nagellak niet in je nagels trekt en zodat je nagellak langer blijft zitten. Vooral als je zwart gaat gebruiken, moet je een basecoat gebruiken.
Als de basecoat goed droog is, lak je al je nagels, behalve je ringvinger, in de eerste basiskleur. Ik heb gekozen voor roze. Daarna lak je je ringvinger in de tweede basiskleur. Dit kan paars zijn, blauw, geel enz., maar voor deze nailart heb ik gekozen voor zwart.


Als alle nagels droog zijn, breng je alvast een laagje topcoat aan over al je nagels. Als deze droog is, breng ik twee aardig grote witte stippen naast elkaar aan, een beetje aan de bovenkant van mijn nagel. Dit kan je gewoon doen met het kwastje van de nagellak zelf, maar het werkt preciezer om dit te doen met een klein kwastje of dottingtool (of een satéprikker o.i.d.).

 
Als dit droog is, breng je twee kleinere zwarte stippen aan in het midden van de witte stippen (dit doe je met  een klein kwastje/dottingtool of een satéprikker o.i.d., omdat het kwastje die bij de nagellak zit te groot is en dit werkt niet precies). Dit zorgt ervoor dat het lijkt alsof je oogjes op je nagels hebt. Wat nog een leuker effect geeft, is om twee zwarte rhinestones op je nagels te plakken in plaats van twee zwarte stippen. Een laagje topcoat over je ringvinger en klaar is je super simpele, maar toch leuke nailart!

Ik vind dit een hele leuke nailart en hij is ook nog eens makkelijk om te maken. Je kan er eindeloos mee variëren, omdat je de basiskleuren kan veranderen en zo steeds een ander effect krijgt. Probeer bijvoorbeeld eens roze met paars, geel met blauw, rood met oranje of goud met zilver! ;)
Ik hoop dat jullie deze nailart ook leuk vonden! Als je een leuk idee of thema hebt voor een nailart, laat het me dan weten.


See you soon!
Xoxo Janneke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten