donderdag 2 mei 2013

Review: Max cosmetic beauty brushes



Sinds ik mijn eyeliner kwast van Essence kwijt was, was ik op zoek naar een soortgelijke kwast. Ik miste hem! Dus toen ik bij de Action was, sloeg ik mijn slag. Ik nam dit setje met 5 kwasten van Max mee. Hier zat namelijk ook een schuin afgesneden eyeliner kwast in! Ben je benieuwd wat ik van dit setje vind? Klik dan snel op: meer lezen.


Dit setje kost maar €1,29 en bevat dus 5 kwasten (nou ja, 4 kwasten en 1 borsteltje):
  • Een platte oogschaduwkwast
  • Een kleine oogschaduwkwast
  • Een schuin afgesneden (eyeliner) kwast
  • Een wimper/wenkbrauw borsteltje
  • Een poederkwast/blush kwast



Allereerst bevat dit setje deze platte oogschaduwkwast. Hij is vrij stijf, maar wel zacht en verdeelt de oogschaduw net iets minder goed als de Essence oogschaduwkwast. Hij doet wel prima zijn werk. De steel is wel een stuk korter dan die van Essence, maar hier merk je niks van. Het is maar net wat je zelf fijn vind.


Dan hebben we deze kleine oogschaduwkwast. Dit is een puntig, klein kwastje. Ik gebruik hem eigenlijk niet voor oogschaduw, maar om concealer plaatselijk aan te brengen (bijvoorbeeld op oneffenheden). Hier vind ik hem erg fijn voor. Deze kwast is ook vrij stijf, maar wel zacht. Hij zou dus ook gewoon geschikt zijn voor oogschaduw en werkt hetzelfde als de platte oogschaduwkwast, maar dan dus in het klein.


Dan een schuin afgesneden (eyeliner) kwast. Dit is dus eigenlijk de kwast waar ik dit setje voor kocht. Dit vind ik ook de fijnste kwast van allemaal, hij is niet te breed en kan eyeliner in een dun lijntje zetten. Volgens mij is hij nog smaller dan de Essence eyeliner kwast, heel fijn!



Ook bevat dit setje dit wimper/wenkbrauw borsteltje. Ik heb hier één ding over te zeggen: was het nou zo moeilijk om lijm tussen het steeltje en het borsteltje te doen? Zoals je al kunt raden, lag hij al uit elkaar toen ik hem uit de verpakking haalde. Erg jammer… Verder doet hij wel goed zijn werk, alleen vind ik die wenkbrauw borsteltjes altijd zo stijf. Zo ook deze.


Als laatste een poederkwast/blush kwast. Ik weet niet precies wat het nou is, ik denk dat hij multifunctioneel is. Hij is namelijk niet rond of schuin afgesneden zoals de meeste blush kwasten zijn, maar ik vind hem ook weer klein voor een poederkwast.
Deze kwast is best zacht, maar niet zo zacht als mijn Essence blush kwast of Essence poeder kwast. Verder vind ik ze wel vergelijkbaar qua werking! Hij is wel van mindere kwaliteit. Dit zag je al meteen, want de haartjes zijn niet recht afgesneden (er steken wat haartjes uit) en de haartjes laten ook los.

(van onder naar boven:)
Oogschaduw met Essence kwast
Oogschaduw met Max kwast
Concealer aangebracht met vingers
Concealer aangebracht met Max kwast
Geleyeliner aangebracht met Max kwast

Conclusie:
De kwasten zijn zacht (en een beetje stijf), maar wat minder zacht dan die van Essence. Ze doen hun werk goed, zonder al teveel poespas. ;) Ik vind de roze kleur leuk, alleen vind ik ze er wel een beetje cheap uitzien met die doorzichtige stelen. Kwalitatief vind ik het setje wat minder goed, maar dit kan je ook niet echt verwachten voor zo’n prijs vind ik.
Ik vind het wel een aanrader, fijne kwasten voor een fijne prijs!

See you soon!

Xoxo Janneke!


P.S. Even een update! Ik heb mijn Essence eyeliner kwast teruggevonden. Die van Max is inderdaad nog smaller dan die van Essence!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten