dinsdag 21 mei 2013

DIY: oordopjes versieren

Oordopjes! Ik heb ze altijd mee naar school. Maar ik vind ze best saai en ze zijn haast niet herkenbaar! Toen bedacht ik me dat ik ooit een foto had gezien van oordopjes die versiert waren met strijkkralen. Dit vond ik heel leuk, dus ging ik het zelf proberen! Het is heel makkelijk en je hebt maar heel weinig nodig. Wil je weten hoe je deze DIY kunt maken? Lees dan snel verder!



De benodigdheden zijn:
  • Oordopjes (het maakt niet uit welke)
  • Strijkkralen, in 1 kleur of meerdere kleuren
    Ik heb gekozen voor mintgroen en (een beetje neon)roze
  • Een nagelschaartje of nagelknipper


Eigenlijk is het heel simpel. Je pakt een strijkkraal en knipt die met je nagelschaartje of nagelknipper doormidden. Doordat het nagelschaartje/-knipper zo klein is, kan je makkelijk de strijkkraal doormidden knippen. Knip helemaal tot de andere kant. Het maakt niet uit als het sneetje in de strijkkraal slordig is, hier zie je straks toch niks meer van.



Ga met het stukje van je nagelknipper waar je hem vasthoudt, door het sneetje. Hierdoor kan je zien of je hem helemaal goed door hebt geknipt en het is zo ook makkelijker om de strijkkraal aan je oordopjes te 'rijgen'.



Doe de strijkkraal dan om het touwtje van je oordopjes. Dit kan je doen door met je vingers het sneetje open te houden en hem dan om het touwtje te doen. Je kan het ook doen door, zoals je kunt zien op de foto hierboven, met je nagelknipper in het sneetje te gaan en hem zo openhouden. Doe hem dan om het touwtje. Als je het met je vingers doet, gaan ze na een tijdje wel veel pijn doen, dus ik raad het aan om het op de tweede manier (met de nagelknipper) te doen.



Ik vond het wel een leuk resultaat geven als je aan het ene touwtje 'mintgroen-roze' doet en aan het andere het omgekeerde, dus 'roze-mintgroen'. Ga zo verder, tot je het gewenste resultaat hebt!




En dit is mijn eindresultaat! Ik ben tot ongeveer de helft van de touwtjes gegaan, omdat ik het persoonlijk niet zo mooi vind staan om het tot helemaal bovenaan te doen. Ik vind het heel erg leuk geworden! Het duurt trouwens wel even, ik heb hier ongeveer 30 minuten over gedaan.

De laatste foto's lijken trouwens heel donker, maar er kwam ineens een wolk voor de zon. Daardoor ziet het er minder fel uit dan in het echt. De kleuren lijken beter op de echte kleuren op de eerste foto, helemaal bovenaan het artikel. Deze foto heb ik bewerkt, maar zo kunnen jullie beter zien hoe het er echt uitziet!

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden! Ik vind het een leuke manier om ze te versieren, want als je deze kleuren niet meer leuk vind, kan je de strijkkralen er gewoon weer afhalen en andere kleuren gebruiken!
Kenden jullie deze DIY al en gaan jullie hem namaken? Laat het me weten bij de comments!


See you soon!
Xoxo Janneke!

3 opmerkingen:

  1. Gaaaaaaaf! Dat ga ik ook doen :) dankjewel voor deze diy!
    Ik doe trouwens ook mee met je winactie en heb net je ytvideo volgespamt :)

    Xx Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik vind het zelf ook heel leuk. En ik heb het gezien, haha! ;)

      Xoxo Janneke!

      Verwijderen
  2. leuk! ik was even aan het kijken of het ook anders kon dan met een mesje. want ik had alleen een grote schaar. maar met een nagelschaartje lukt het echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen