woensdag 8 mei 2013

Review: Max make up; mono eyeshadows

Vandaag heb ik een review van 3 mono eyeshadows van Max make up, het bekende make-up merk van de Action (dat niet getest wordt op dieren!). Ik schrijf vaker over de make up van de Action, omdat ik de meeste producten verrassend goed vind werken. Wil je weten of ik deze oogschaduws ook fijn vind? Lees dan snel verder! 

Allereerst: de verpakking. De oogschaduws komen in een rond, zwart doosje met een doorzichtig dekseltje, waar Max make-up op staat. Handig, want zo kan je goed zien welke kleur oogschaduw je te pakken hebt. In de oogschaduws zelf zit het MAX gedrukt. Pretty! Ik vind het een luxe uitstraling hebben voor maar €0,59!


Dan nu over naar het echte werk! ;) De oogschaduws en de swatches. Om mee te beginnen is er al 1 ding wat ik irritant vind aan de oogschaduws (als blogger), er staat geen naam of nummer op! Nu moet ik maar gewoon de kleuren noemen: highlighter, donkerbruin en turquoise.


Swatches (van links naar rechts):
- Highlighter
- Donkerbruin
- Turquoise

De oogschaduws hebben niet geweldig veel pigment, maar ik vind dat ze goed op te bouwen zijn in pigmentatie. Verder zijn alle kleuren volgens de naam op de bon mat. Geloof me maar: dat zijn ze niet (allemaal)! De bruine kleur en de turquoise kleur zijn wel vrij mat, maar de highlighter absoluut niet!



De highlighter is een huidskleurige tint, maar net iets lichter. Deze kleur is mat, maar bevat ineens hele grove glitters! Dit staat niet erg mooi in een ooglook vind ik. Ook vind ik de textuur van deze oogschaduw niet fijn: hij is heel erg poederig en heeft heel veel fall-out. Alles zit onder als ik deze oogschaduw heb gebruikt; mijn gezicht, mijn kwast en mijn bureau... Nee, dit vind ik geen aanrader.




Dan over naar deze donkerbruine kleur. In de verpakking lijkt hij chocoladebruin, maar als je hem swatcht, heeft hij duidelijk een rode ondertoon. Ik vind deze kleur wel mooi. Vrij mat en de textuur is veel fijner: niet zo poederig en ook een stuk minder fall-out.




En als laatste alweer heb ik deze turquoise kleur. Dit is dus een turquoise blauwe kleur. Deze geeft vrij veel pigment af en is, net als de donkerbruine kleur, niet zo poederig en deze kleur heeft ook een stuk minder fall-out. Deze kleur vind ik wel fijn en leuk als kleuraccentje in een basic ooglook!




Dit is de ooglook die ik heb gemaakt met deze 3 oogschaduws:
Highlighter op het wenkbrauwbot, in de binnenste ooghoek en op het 1e deel van het bewegend ooglid. Turquoise op het 2e deel van het bewegend ooglid. Donkerbruin in de crease geblend en als lijntje onder mijn ogen (en verder nog een dun lijntje eyeliner en een likje mascara).


Conclusie:
Deze oogschaduws hebben niet intens veel pigment, maar zijn goed op te bouwen. Ik vind de verpakking mooi en de oogschaduws mooi mat, behalve de highlighter. Deze vind ik ook niet mooi met de grove glitters en niet fijn werken, omdat hij zo poederig is en zoveel fall-out bevat. De 2 andere oogschaduws hebben dit niet, zijn niet zo poederig en bevatten ook niet zoveel fall-out. Deze vind ik wel mooi en fijn. Kortom: de highlighter vind ik geen aanrader, de andere 2 wel, maar voor €0,59 vind ik het niet zo erg. Als laatste vind ik het irritant dat ze geen naam of nummer bevatten (als blogger).

Dit was het weer voor deze keer! Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Laat het me weten als je nog ergens een review van wilt lezen of ergens een look mee wilt zien, dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen!

See you soon!
Xoxo Janneke!

2 opmerkingen:

  1. Je hebt een leuke site, dit is het 1e artikel dat ik lees :)
    Ik ben benieuwd naar de battle tussen de 2 max mascara's !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, bedankt! :) De review komt binnenkort! Xoxo Janneke!

    BeantwoordenVerwijderen