zaterdag 20 juli 2013

Skinpharma review: Vichy handcrème en lippenbalsem

Een tijd geleden kreeg ik een pakketje opgestuurd van de webshop Skinpharma. Producten die ik opgestuurd krijg, wil ik liever een tijdje gebruiken, zodat ik er goed mijn mening over kan geven. Nu vind ik dat ik ze lang genoeg heb gebruikt om er goed mijn mening over te geven. Dus ben je benieuwd naar de producten en naar de webshop zelf, lees dan snel verder!

Skinpharma is de grootste online webshop met apotheek cosmetica. Zij zijn sinds het najaar van 2011 een erkende online winkel van VichyLa Roche-PosayEucerinBiodermal, etc. 
Skinpharma heeft een fantastisch assortiment producten, waarmee ze mensen helpen om dagelijks goed voor de dag te komen. Skinpharma heeft sinds de oprichting van het bedrijf al vele positieve beoordelingen gekregen bij Trustpilot.
Ik heb deze producten van Skinpharma mogen ontvangen: 2 full-size producten en 3 testertjes. De full-size producten zijn een handcrème en een lippenbalsem. De testertjes zijn een foundation, een crème en een shampoo. Dit heb ik gekregen in een mooie toilettas.

Allereerst begin ik met de handcrème. Dit is de 'NutriExtra hands' crème, ofwel de nutri-herstellende crème. 
Dit is een handcrème voor een gevoelige huid, die Thermaal Bronwater van Vichy bevat. De crème is hypoallergeen en bevat geen parabenen. Hij is niet vet en niet plakkerig. Ook beschermt de crème de hele dag bij 1 keer aanbrengen, zelfs na het handen wassen. Tenminste, dat staat op de verpakking.
De crème zit in een tube en bevat 50 ml. Het is dus geen hele grote tube, maar dit vind ik wel fijn. Zo kan je hem namelijk makkelijk meenemen in je tas of op reis. De handcrème is 12 maanden houdbaar. Ik vind de verpakking er ook leuk uitzien. Niet opvallend, maar lekker rustig. Hij is wit met zwarte en roze letters. Ook valt de roze V van Vichy mooi op.
Ik vind dit een erg fijne handcrème. Ik heb zelf geen last van hele droge handen, maar alsnog vind ik hem erg fijn. Hij voelt erg fijn aan op de huid. Hij maakt mijn handen erg zacht en ze blijven ook de hele dag zacht. De substantie van de crème is dik, maar luchtig: erg fijn. Het enige nadeel aan deze crème, vind ik de geur. De crème ruikt fris, naar komkommer en lavendel of iets dergelijks, maar de geur is erg overweldigend en erg aanwezig. Gelukkig is de geur weer snel weggetrokken.

Dan over naar de lippenbalsem. Dit is de 'NutriExtra lips' Extraordinary balm.
Dit is een lippenbalsem voor droge tot beschadigde lippen en bevat geen parabenen. Hij bevat Nutri-aanvullend concentraat en beschermende witte bijenwas. Volgens de verpakking geeft hij een natuurlijke finish, is hij niet vet en niet plakkerig. Make-up kan er overheen aangebracht worden. Ook is de lippenbalsem onder dermatologisch toezicht getest op gevoelige lippen en zorgt hij voor gevoede lippen, comfortabel tot 's nachts.
De lippenbalsem zit in een tube en bevat 15 ml. Dit vind ik aardig veel voor een lippenbalsem, de meeste lippenbalsems hebben minder inhoud. Mijn lippenbalsem is houdbaar tot augustus 2015. De verpakking lijkt op die van de handcrème, maar is plat en langwerpig. De lippenbalsem zit ook nog in een doosje.
Ik vind dit een super fijne lippenbalsem. Ik heb soms last van erg droge lippen, vaak door het weer (als het weer ineens omslaat, krijg ik droge en zere lippen). Toen heb ik deze lippenbalsem gebruikt en het was echt mijn redding! Mijn lippen waren meteen een stuk zachter, minder droog en ze deden geen pijn meer. De substantie van de lippenbalsem is een stuk dikker dan ik gewend ben van lippenbalsem, maar daardoor voedt hij wel goed. Hij is erg zuinig in gebruik. Helaas zit ook aan dit product weer zo'n sterke geur, maar hierbij vind ik het niet zo erg. Ik vind hem namelijk naar rozen (of bloemen die daar op lijken) ruiken, wat ik erg lekker vind.


Dan ga ik kort iets vertellen over de testertjes.
Allereerst iets over de foundation, ofwel de Aerateint pure. Dit is een crème foundation met een natuurlijke finish die tot 12 uur blijft zitten. Deze heb ik in de kleur 35R Classic Sable Rosé, Rosy Sand. Helaas past deze kleur totaal niet bij mij! De kleur is veel te donker en oranje/roze. Het leek wel alsof ik een donkere/rode vlek op mijn hand had! Ondanks de kleur, vind ik de foundation wel erg fijn. Hij is erg zacht en luchtig qua substantie en smeert fijn uit.
Dan de NutriExtra crème. Dit is een crème die voedt en vult volgens de verpakking (voedende, vullende lichaamsverzorging). Deze is ook voor de droge tot zeer droge huid, bevat nutri-aanvullend concentraat, bevat geen parabenen, is niet plakkerig en niet vet. De substantie van de crème is dik en voedend. De geur is vrij neutraal, een beetje fris en een beetje zoet. Ik vind deze crème erg fijn!
Dan als laatste de (Vichy) Dercos Verzachtend mineraal, verzachtende & versterkende shampoo. Dit is een shampoo voor alle haartypen. Hij is geschikt voor regelmatig gebruik en is rijk aan mineralen van Vichy Thermaal bronwater. De formule is geschikt voor de hele familie. De shampoo bevat geen parabenen, geen siliconen, geen kleurstoffen en is hypoallergeen. Ik vind de geur erg lekker. Hij ruikt vrij zoet, maar ook een beetje fris. Hij doet mij en mijn moeder een beetje denken aan de geur van Nivea, maar dan zoeter. Ik vind de shampoo ook wel fijn. Hij is niet erg speciaal, maar gewoon fijn.


Ik vind de producten dus erg fijn. Ze voeden erg goed en je huid blijft ook een lange tijd gevoed. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen in de producten, behalve 2 dingen; namelijk de geuren en de prijzen. De producten ruiken wel lekker, maar ik vind ze erg sterk en overweldigend en de prijzen van de producten zijn wat aan de hoge kant, maar als je wat meer geld wilt besteden, vind ik het super goede producten en zeker aanraders!

Voor meer informatie, zie www.skinpharma.nl en www.vichy.nl.


See you soon!
Xoxo Janneke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten