donderdag 18 juli 2013

Color Magic eye shadow kit

Toen ik een tijdje geleden bij de Action was, kwam ik een merk tegen dat ik daar nog nooit had gezien: color magic! Dit is een merk dat nog goedkoper is dan de make-up van MAX. Alles is namelijk maar 50 cent! Ik dacht: deze oogschaduw palettes zien er mooi uit, die kan ik niet laten liggen! Dus ik heb ze meegenomen en getest. Ben je benieuwd, lees dan snel verder!


Deze oogschaduw palettes bevatten 10 kleuren per palette. Ze zijn verkrijgbaar in 2 versies: 'warm colors' en 'cool colors', wat ik eigenlijk niet erg logisch vind. Ik vind groene tinten namelijk geen warme kleuren en bruine tinten geen koele tinten.
De oogschaduws zijn duidelijk geïnspireerd op de oogschaduw palettes van Dior. Deze hebben namelijk ook 5 oogschaduws, die in een vierkantje geplaatst zijn en 1 kleur zit in het midden. 
Op de oogschaduws van Dior staat CD, wat staat voor Christian Dior. Op de middelste oogschaduws van Color Magic staat CM, wat dus staat voor Color Magic.

Doordat de oogschaduw palettes op Dior lijken, vind ik ze wel een luxe uiterlijk hebben. De doosjes zelf vind ik er niet heel luxe uitzien, maar ik vind ze er zeker niet zo goedkoop uitzien als dat ze in werkelijkheid zijn.

De doosjes zijn zwart en rechthoekig. In het midden zit een rechthoekig, doorzichtig deel waar je de oogschaduws doorheen kunt zien. Onderaan staat de naam in gouden letters. Aan de binnenkant van de doosjes zit een dun, rechrhoekig spiegeltje en een sponsapplicator.

Dan over naar de oogschaduws. Ik begin met het palette 'warm colors'. Deze bevat 5 groene tinten en 5 paarse tinten.
De groene tinten bestaan uit een witte highlighter, een mosgroene kleur, een lichtgroene kleur, een middelgroene/donkergroene kleur en een donkergroene/bruine kleur.
De kleuren zijn allemaal aardig goed gepigmenteerd, behalve de lichtste groene kleur.

Dan de paarse tinten. Deze bestaan uit een witte highlighter, een roze/lavendel kleur, een perzik/koraal kleur, een middelpaarse kleur en een donkerpaarse/indigo kleur.
Deze kleuren zijn allemaal niet goed gepigmenteerd, behalve de highlighter.


Dan door naar het palette 'cool colors'. Deze bevat 5 bruine tinten en 5 blauwe tinten.
De bruine tinten bestaan uit een witte highlighter, een roodbruine kleur, een zandbruine kleur, een middelbruine/donkerbruine kleur en een hele donkerbruine kleur.
De kleuren zijn allemaal aardig goed gepigmenteerd, behalve de highlighter en de roodbruine kleur.

Dan de blauwe tinten. Deze bestaan uit een hele lichtblauwe (highlighter) kleur, een lichtblauwe kleur, een middelblauwe kleur, een donkerblauwe kleur en een donkerblauwe/grijze kleur.
Deze kleuren zijn aardig goed gepigmenteerd, behalve de middelblauwe en donkerblauwe kleur.


Over het algemeen zijn de oogschaduws aardig goed gepigmenteerd, behalve 2 kleuren per vierkantje van 5 kleuren. Ze zijn dus wel goed te gebruiken als je oogschaduw wilt dragen, maar als je niet wilt dat je heel duidelijk oogschaduw ziet.
Ook zijn de oogschaduws een beetje poederig, waardoor ze last hebben van fall-out en als je de kleuren blendt, vervagen ze snel. Een voordeel aan de oogschaduws is dat ze wel op te bouwen zijn in kleur.

Ik vind het dus best goede oogschaduws voor deze prijs. De paarse tinten zijn niet erg goed gepigmenteerd, de rest van de kleuren hebben aardig veel pigment. Ook zijn ze op te bouwen in kleur. Jammer genoeg zijn ze wel poederig, waardoor ze last kunnen hebben van fall-out en snel vervagen. Maarja; wat kan je ook verwachten van oogschaduw palettes die 50 cent per stuk kosten en 10 kleuren bevatten (dit komt neer op 5 cent per oogschaduw)?

See you soon!

Xoxo Janneke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten