vrijdag 2 augustus 2013

Catrice absolute nude eyeshadow palette

Note: ik heb de oogschaduws al gebruikt toen ik deze foto's maakte. Ik kan nu namelijk foto's maken met veel betere kwaliteit en dat heb ik dus ook gedaan, alleen had ik dit palette al gebruikt!
Dit palette van Catrice wilde ik al een tijdje kopen. Het zegt absoluut nude te zijn! Klinkt goed toch? Dat is dit palette ook! Hij heeft namelijk 6 mooie, natuurlijke (nude) kleuren waar je een mooie naturelle ooglook mee kan maken. Als je benieuwd bent, lees dan snel verder!


Allereerst begin ik met de verpakking. Deze vind ik wel mooi, maar niet heel speciaal. Het klepje waar je hem mee opent is doorzichtig en de onderkant is zwart. Met verschillende groottes en lettertypes staat er 'absolute nude eyeshadow palette' en 'Catrice cosmetics' op. Dit vind ik wel een leuk effect geven. Doordat de bovenkant doorzichtig is, kan je de oogschaduws die erin zitten goed zien, wat ik ook heel fijn vind. 
En het leukste aan de verpakking komt nog: op de achterkant staat hoe je 'the nude look' kan creƫren met de oogschaduws:
En hoe je gemakkelijk je dag make-up in een nacht make-up look kan veranderen:
Ook staat er wat het palette nou precies is en wat het inhoudt:
Bij het palette zit ook nog een applicator die bestaat uit een sponsapplicator en een mini blending brush. Dit vind ik heel handig voor als je ergens naartoe gaat en je niet zoveel (kwasten) mee kunt nemen, of voor als je niet zoveel/geen kwasten hebt! Ikzelf gebruik geen sponsapplicators, maar ik vind de blending brush wel fijn.
Dan over naar de oogschaduws zelf. Deze vind ik heel mooi en heel slim uitgekozen. Er zit namelijk een highlighter in, een roze en een lichtbruine/bronzen kleur voor op het ooglid, een bruin/rode kleur en een bruine kleur voor in de crease en dan als laatste een hele donkere bruine kleur voor extra diepte.
 
Ik vind het wel jammer dat alle kleuren een glitter bevatten. Ik zou graag een matte kleur willen zien, want de oogschaduws in heel veel budget palettes bevatten glitter. Gelukkig heeft de lichtbruine/bronzen kleur bijna geen glitter.
Ik vind de kleuren wel erg mooi. Ook vind ik de kwaliteit echt heel goed. De oogschaduws bevatten veel pigment en zijn goed op te bouwen in pigmentatie. Ook zijn ze erg zacht van structuur en hebben haast geen last van fall-out. De oogschaduws zijn erg fijn en goed te gebruiken voor alledaagse looks, maar ook voor avondlooks zoals smokey eyes.

Ik vind dit palette echt super fijn en budget en zou hem iedereen aanraden! Ik ga er nog een look mee opnemen, dus die krijgen jullie nog tegoed van mij! ;)

Heb jij dit palette ook? Wat vind jij ervan? En als je hem niet hebt, zou je hem dan willen/gaan kopen?

See you soon!
Xoxo Janneke!

2 opmerkingen:

  1. Een vriendin van mij heeft dit palette, zij maakt er altijd hele mooie looks mee :)
    Benieuwd wat voor looks jij er mee gaat maken! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem ook, hij is zo mooi en fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen