dinsdag 18 juni 2013

Bye bye BB cream, hello CC cream?

Vandaag ga ik jullie iets vertellen over CC-cream; de nieuwe trend in make-up. Color Correcting cream. Bb-cream, maar dan nieuwer en beter! Tenminste, dat zeggen de fabrikanten. Ben je benieuwd, lees dan snel verder!
Waarschijnlijk kennen jullie de BB cream wel. Dit beauty product is sinds een (aantal) jaar een enorme rage en bijna ieder merk heeft wel een BB cream uitgebracht. Zelfs Kruidvat eigen merk heeft een BB cream uitgebracht!
Een BB cream is een combinatie tussen huidverzorging en een foundation. Het is vaak gewoon een foundation, met een aantal extra oliën of andere verzorgende bestanddelen. Ook bevat een BB cream SPF, zodat het je huid beschermt. Kort samengevat: het verzorgt, beschermt en geeft dekking in 1. Het is dus eigenlijk een soort getinte dagcrème, maar dan met veel meer dekking (en SPF).

Een CC cream is 'de nieuwste trend in make-up', volgens L'oréal Paris. De CC cream is, net zoals de BB cream, ook overgewaaid vanuit Azië.
De CC in een CC cream staan voor Color Correcting. Dit betekent dat de CC cream je huid corrigeert/neutraliseert met de kleur die er tegenover ligt in de kleurencirkel. Zo is er voor roodheid in je huid een groene CC cream en voor een grauwe, vermoeide huid en donkere (blauwe) kringen onder je ogen een abrikooskleurige CC cream.


De CC cream is verder eigenlijk hetzelfde als de BB cream. Het enige verschil is dus dat de CC cream de kleur van je huid corrigeert (of zou moeten corrigeren). Of het nou beter is dan de BB cream? Ik ben niet overtuigd. Ook is L'oréal het enige merk dat te koop is in de winkel die een CC cream heeft uitgebracht, voor zover ik weet. Aan swatches van Mascha van www.beautygloss.nl te zien, is het niet iets voor mij. Ik zal jullie de swatches even laten zien.

De eerste CC cream, dit is de groene versie. Zoals je ziet, zie je niks meer van het groene en volgens mij kan het zo dus ook niet je huid corrigeren. Verder zou zich ook aan moeten passen aan je huidskleur, wat hij duidelijk niet doet en hij is maar verkrijgbaar in 1 kleur.

Bij deze geld hetzelfde verhaal. Dit is de abrikooskleurige CC cream. Ook hier zie je niks meer van het abrikooskleurige en past hij zich niet aan je huid aan. Sterker nog: hij is zelfs oranje! Dit lijkt me niet echt een geschikte kleur...

Ik ben dus niet overtuigd. Ik heb liever een BB cream dan deze CC creams, want ik denk niet dat deze kleuren passen bij mijn huidskleur en de tweede is zelfs oranje! Ook denk ik niet dat deze kleuren mijn huid zullen corrigeren.
Wat vinden jullie? Zouden jullie gaan voor deze CC creams of houden jullie het ook liever bij de BB cream?

See you soon!
Xoxo Janneke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten