woensdag 15 mei 2013

How to: inspiratie

 
We hebben het allemaal wel eens: je wilt graag iets doen, maar wat?  Je kan maar niks bedenken. Waar is je inspiratie gebleven?! Als blogger heb ik hier ook wel eens last van. Ik wil ergens een artikel over maken, maar heb er geen inspiratie voor. Vandaag geef ik jullie tips om weer inspiratie te krijgen!
Zoals ik dus al zei: inspiratie. Toen ik begon met mijn blog, zat ik bomvol met ideeën voor mijn blog. Maar het wordt wel steeds minder! Gelukkig kan je overal inspiratie vandaan halen!
  1. Doe iets anders! De beste ideeën krijg je als je er niet over nadenkt! Als je iets anders doet, denk je onbewust na over van alles en nog wat. Zo heb ik vaak ook dat ik iets ben vergeten en er zo diep over nadenk, dat het gewoon niet lukt. Dan ga je iets anders doen en ineens weet je het weer! Zo is het ook met inspiratie en ideeën opdoen. Ga wandelen met je hond, doe yoga oefeningen, ga dansen of ga gewoon even lekker in bad zitten. Voor je het weet, kom je weer op geweldige ideeën!
  2. Schrijf!
    Zoals ik net al zei, kom je op de beste ideeën als je iets anders doet. Maar vaak ben je ze zo weer vergeten. Daarom is het handig om overal een boekje mee naartoe, waarin je je ideeën opschrijft. Of schrijf
    bijvoorbeeld in een dagboek of op een blog. Hier krijg je ook vaak goede ideeën van!
  3. Ga brainstromen! Dit doen we zo vaak op school en ik moet zeggen; het helpt echt! Maak een mindmap, een woordweb, een moodboard... Een mindmap en een woordweb helpen je na te denken over iets, waardoor je op nieuwe ideeën komt. Een moodboard geeft heel veel inspiratie, doordat je door magazines en zo van alles en nog wat ziet dat jou inspireert! Je kunt ook brainstormen met anderen! Dit zorgt ook vaak voor goede ideeën. Stop jullie ideeën bij elkaar, et voila! ;)
  4. Denk eens na bij de simpele dingen in het leven! Dit klinkt misschien heel filosofisch, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn! Denk jij nooit: 'Dat moet toch makkelijker kunnen?' als je ergens mee bezig bent? Vast wel! Zo komen de beste uitvindingen ook tot stand: mensen denken een makkelijkere manier of een oplossing te weten op iets waar dit nog niet voor is uigevonden. Denk ook eens zo na! Misschien helpt het je!
  5. Doe inspiratie op uit je dagelijkse leven! Je vangt vast wel eens een gesprek op dat je interessant vindt. Zo liep ik laatst in de Action langs de make-up afdeling. Hier stond een groepje meiden die tegen elkaar zeiden: 'Kijk die huidskleurige (nude) lipsticks! Ik snap echt niet dat mensen dat op hebben... Dat heeft toch helemaal geen zin?' Opeens kwam ik op het idee om hier een artikel over te maken. Misschien fiets je door het park en ziet een hele mooie gans/vogel/bloem. Maak er bijvoorbeeld een mooie nailart of tekening van! De mooiste ideeën krijg je door gewoon je leven te leiden!
  6. Doe iets dat je leuk vindt!Misschien moet je een spreekbeurt of werkstuk maken, maar je hebt geen idee waarover. Kies gewoon je passie uit en hou het hier over! Wat is er nou leuker dan schrijven over je passie voor make-up, haar, nagellak, volleybal, dieren of weet ik veel wat! Doe gewoon wat je leuk vindt. Ook haal je inspiratie uit de dingen die je leuk vindt. Blog er gewoon over!
  7. Doe eens iets anders! Je krijgt ook veel inspiratie door andere dingen te doen dan normaal. Leer een nieuwe taal, leer piano spelen, doe aan een nieuwe sport of start (zoals ik heb gedaan) je eigen blog! Als het maar nieuw is en je het nog nooit hebt gedaan. Denk eens simpel en ga bijvoorbeeld naar een nieuw feest, ontmoet nieuwe mensen, leer een nieuw spelletje, doe een keer aan yoga (kijk op youtube) of kook bijvoorbeeld een nieuw recept! Alles is goed!
  8. Kijk op blogs, het internet of in magazines!
    Het helpt vaak. Je leest bijvoorbeeld iets waar je zelf meer over wilt weten of waar je veel over weet en je anderen over wilt vertellen. Misschien zie je ontzettend leuke foto's waar je een leuke outfit o.i.d. mee kan maken, het kan allemaal! Zoals ik dus ook al eerder zei, maak er een moodboard van voor nog meer inspiratie!

Dit waren mijn tips voor meer inspiratie en goede ideeën! Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden en er een beetje inspiratie uit hebben opgedaan. Iedereen wekt anders zijn/haar inspiratie op, dus laat me weten wat jullie helpt om inspiratie op te doen, zodat ook jij anderen kunt helpen!

See you soon!
Xoxo Janneke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten